Czerwiec — ostatni miesiąc w roku szkolnym, był czasem podsumowań. Gogle VR posłużyły do oglądania nieznanych dotąd prezentacji, zbudowanymi robotami uczniowie już tylko się bawili. Najlepsi programiści wzięli udział w międzynarodowym etapie konkursu programistycznego Baltie 2023.
Maj upłynął pod znakiem Dnia Matki. Od początku miesiąca uczniowie przygotowywali trójwymiarowe laurki i bukieciki kwiatków dla swoich mam, przy pomocy długopisów 3D. Projektowali laurki na kartkach, dobierali kolory filamentów i przez co najmniej dwie lekcje z zapałem tworzyli małe arcydzieła. Laurki i bukiety wręczyli swoim mamom 26 maja. W maju także budowano i testowano wiele robotów. Najczęściej z klocków LEGO Education Spike, ale też LEGO Mindstorms i prostych oraz zaawansowanych zestawów firmy Maceblock.
W kwietniu kontynuowano wydruki organizerów, drukowano też wielkanocne pisanki dla pracowników szkoły. Z elementów wydrukowanych na drukarce 3D, uczniowie konstruowali rakiety, które wystrzeliwali na boisku szkolnym, przy pomocy wyrzutni butelkowych, świetnie się przy tym bawiąc. Na zajęciach pozalekcyjnych wykonywano też prace przy użyciu długopisów 3D, rozwijając pomysłowość i wyobraźnię uczniowską. Z klocków LEGO uczniowie budowali pojazdy i sterowali nimi za pomocą pisanych przez siebie programów.
W marcu uczniowie bawili się różnymi robotami, budowali z puzzli i rysowali trasy dla ozobotów, tworzyli maszyny sterowane mikroprocesorem z klocków LEGO. Ósmoklasiści pisali programy dla wyrzutni kulek umocowanych na głowach Dash’y. Na drukarce 3D, oprócz prac uczniów wydrukowano organizery na drobiazgi znajdujące się w pracowniach przedmiotowych.
LUTY 2023 r.
W lutym do budowania robotów przystąpili czwartoklasiści. Najpierw poznali możliwości huba LEGO Edukation Spike Essential, a następnie zaczęli tworzyć swoje własne konstrukcje. Dla wykonanych projektów pisali pierwsze programy, wykorzystując aplikację Spike na szkolnych tabletach.
Przez cały grudzień w klasach piątych trwały prace nad budową coraz bardziej skomplikowanych elementów wesołego miasteczka z klocków LEGO. Uczniowie budowali karuzele poruszające się w pionie i poziomie, a następnie testowali na nich napisane przez siebie programy. Inspiracje czerpali z prezentacji przedstawiającej najsłynniejsze parki rozrywki na świecie.
LISTOPAD
Największą listopadową atrakcją był zestaw Makey Makey, przy pomocy którego można zrobić klawiaturę komputerową z czegokolwiek, na przykład z bananów. Uczniowie pisali programy w Scratch’u i sterowali duszkami przy pomocy klawiatur wykonanych z owoców, z plasteliny, a nawet narysowanych miękkim ołówkiem na tekturce.
PAŹDZIERNIK
Od 7 do 22 października obchodziliśmy Europejski Tydzień Kodowania. Dzięki pomocom zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, nabrał on zupełnie innego wymiaru, niż w latach poprzednich. Uczniowie klas 4 – 8 uczyli się sterować robotami Dash i sprawdzali swoje umiejętności parkując roboty w specjalnych dokach. Wykorzystując aplikację Blockly for Dash & Dot robots uczniowie pisali programy dla robotów, inicjując ich spotkania, na które nagrywali własne dialogi.
WRZESIEŃ 2022
Nowy rok szkolny 2022/23 uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 w Rzeszowie rozpoczęli wyposażeni we wszystkie pomoce dydaktyczne, zakupione w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Przez wakacje nauczyciele dobrze przygotowali się do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tych pomocy i… zaczęła się zabawa!
Wszystkie publikowane treści chronione są prawami autorskimi należącymi do SP8, któremu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 1994r. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.), jako autorowi przysługuje wyłączne prawo do korzystania z nich i rozporządzania nimi. Rozpowszechnianie treści za pomocą jakiejkolwiek metody poligraficznej czy elektronicznej, jak i ich przerabianie, odsprzedawanie i upublicznianie, bez pisemnej zgody autora, jest zabronione.