PSZCZOŁY DLA MIASTA PRZYSZŁOŚCI - projektowanie w Minecraft przestrzeni miejskiej dla pszczół.
Zapraszamy dzieci z terenu Gminy Miasta Rzeszowa ze szkół podstawowych do udziału w projektowaniu przestrzeni miejskiej dla pszczół w Minecraft: Education Edition.
Nagroda jest wyjątkowa!
Zwycięzcy będą reprezentować Miasto Rzeszów w projekcie ogólnopolskim pt. „Miejski projekt - wizja miast w Minecraft i Druku 3D” w dwóch kategoriach wiekowych:
- I kategoria: klasy 1 do 4 (6 osobowa drużyna)
- II kategoria: klasy 5 do 8 (6 osobowa drużyna)
Dlaczego warto dołączyć do reprezentacji Miasta w projekcie ogólnopolskim „Miejski projekt - wizja miast w Minecraft i Druku 3D”:
- Dzieci zawalczą o medale i zwycięskie puchary:
- I miejsce: 1000,00 zł brutto dla drużyny oraz nagrody rzeczowe od firmy G2A.com (w kategorii klas 1-4)*.
- I miejsce: 1000,00 zł brutto dla drużyny oraz nagrody rzeczowe od firmy G2A.com (w kategorii klas 5-8)*
*Nagrody i wyróżnienia firma G2A przekaże bezpośrednio zwycięzcom
w ustalonym miejscu i czasie przez Organizatora.
- Nagrody – gadżety Minecraft dla wszystkich dzieci uczestniczących
w projekcie przekaże firma Microsoft Sp. z o.o.
- Medale, dyplomy oraz wybrane elementy wydrukowane w 3D przekaże Miasto Rzeszów dzieciom uczestniczącym w projekcie.
- Dzieci nabędą dodatkowe umiejętności takie jak: koncentrację, spostrzegawczość, szybką ocenę sytuacji, samodzielność w podejmowaniu decyzji, wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, umiejętność współpracy, planowania oraz organizacji czasu.
- Nauczyciele szkół biorących udział w projekcie otrzymają darmowy kurs „G2A Academy. Video games in education”. Link do rejestracji do kursu zostanie przesłany w odrębnej informacji do Miast uczestniczących w projekcie. Kurs jak również rejestracja jest bezpłatna.
Wymagania techniczne pracy w działaniu „PSZCZOŁY DLA MIASTA PRZYSZŁOŚCI”. Projektowanie w Minecraft przestrzeni miejskiej dla pszczół:
- praca musi być samodzielna,
- do budowania przestrzeni konkursowej należy użyć płaskiego świata,
- do budowania można wykorzystać konstruktora kodów oraz agenta,
- po wykonaniu projektu należy przygotować prezentację w postaci filmu - wirtualnego spaceru po mapie z komentarzem słownym autora lub napisami. Długość filmu nie powinna przekroczyć 12 minut,
- wraz z filmem należy przesłać opis wykonanego projektu maksymalnie 700 znaków (ze spacją),
- dodatkowym atutem będzie również stworzenie modelu 3D, który będzie nawiązywał do tematyki konkursu. Model należy wykonać na osobnej mapie, która zostanie udostępniona uczestnikom konkursu.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE MODELI:
Pojedynczy model 3D:
- musi być zbudowany z pełnych bloków (najlepiej betonowych), na "małej" drukarce,
- musi stanowić spójną bryłę, połączonych ze sobą bloków,
- nie może przekraczać wymiarów 16x16x16 bloków,
- powinien zostać wyeksportowany blokiem budowli umieszczonym na mapie do modelu 3D w formacie GLB.
Modułowy model 3D:
- może składać się maksymalnie z 4 części, które można ze sobą połączyć,
- musi być zbudowany z pełnych bloków (najlepiej betonowych),
- każda część musi stanowić spójną bryłę, połączonych ze sobą bloków,
- żadna część nie może przekroczyć wymiarów 16x16x16 bloków,
- poszczególne części muszą być zbudowane na "dużej" drukarce i wyeksportowane do jednego pliku GLB.
Do oceny należy przesłać prezentację (film avi lub mp4) oraz wykonany model 3D (plik glb).
Projekty wraz z oświadczeniem należy przesłać na adres mailowy: jpuzio@erzeszow.pl z dopiskiem w temacie maila „PSZCZOŁY DLA MIASTA PRZYSZŁOŚCI nie przekraczając terminu 4 maja br. Ogłoszenie wyników oraz składu reprezentacji zamieszczone zostanie na stronie urbanlab.erzeszow.pl
Odpowiedzi na pytania techniczne udziela Pan Rafał Kochański, nauczyciel Informatyki, prowadzący zajęcia Minecraft. Prosimy o przesłanie maila z pytaniami na adres mailowy: rafkoc.831@edu.erzeszow.pl
Zapraszamy!